Short-cuts til mine sider:

2. maj 2012

Sangbog - 2. udgave

For ret længe siden lavede jeg en sangbog til mine dagplejebørn. Den så Roses mor, og fik den dejlige idé at jeg kunne lave en sangbog til Rose.

Det gjorde jeg, og lille Rose blev rigtig glad for sin sangbog.
Jeg lavede på samme tidspunkt en ny udgave af sangbogen til dagplejebørnene med nye, friske tegninger. Desværre ligger  alle de glade tegninger nu og samler støv(!) på min harddisc, og det synes jeg faktisk er lidt synd. Derfor har jeg besluttet mig for at dele dem med jer.

Jeg har sorteret lidt i sangene, og lavet en samling af de mest almindelige. Du er naturligvis velkommen til selv at sortere videre, og kun bruge de sange du kender.

På forsiden kan du evt. tilføje navnet på dén som sangbogen skal tilhøre, og så folde siderne og lægge dem i A5 lommer. Og du kan også selv lave en indholdsfortegnelse på 1. side. Bind A5-lommerne sammen med farvestrålende gavebånd eller garn, og så har du en fin lille sangbog. Hvis du taper toppen af plasticlommerne sammen er den også utrolig holdbar ift. små pilfingre, savl og den slags! ;-)

Du kan downloade & printe sangbogen lige HÉR!

Rigtig god fornøjelse med sangbogen, og ha' en lækker onsdag!

20 kommentarer:

  1. Tak for at du vil dele den skønne sangbog. Den er printet ud og venter på at blive lamineret.

    SvarSlet
    Svar
    1. Øj - du er godtnok effektiv! :-) Og tusind tak!

      Slet
    2. Laminering - godt tip!! Det skal jeg da også have gjort! :-)

      Slet
    3. Jeg samler de laminerede sider med nøgleringe. Så der der samling på siderne og nemt for børnene at bladre:-))

      Slet
  2. Fantastisk! lige hvad jeg har manglet. Jeg er norsk, så jeg kan ikke så mange af de danske børnesange de synger i min søns DP (selv om en del er de samme som på norsk). Tak for at du deler! Og virkelig flotte illustrationer!

    hilsen Tale (http://talestales.blogspot.com)

    SvarSlet
  3. Tusind tusind tak fordi du deler!
    Jeg må lige have gang i en ny printerpatron - og så skal der sørme også printes ud (og min mor, der er dp, skal helt sikkert begaves med en Brilletings Sangbog!)

    SvarSlet
  4. Den må jeg nok også hellere få printet ud, jeg er rigmelig blank i forhold til mange af de sange Daniel synger i DP og sammen med min mor;-)

    SvarSlet
  5. ok, der skal godt nok meget til at jeg får lyst til flere børn, men hold da op med sådan en sangbog, får jeg jo lyst til at starte forfra ;D

    SvarSlet
  6. Super flot arbejde. Tusind tak:-)

    SvarSlet
  7. Oy, hvor er du bare god. Det er en mega, mega fin bog. Den vil vi også nyde herhjemme. Knus Heidi

    SvarSlet
  8. Den skal jeg helt sikkery have til mine dagplejebørn, men jeg har akut behov for blæk i printeren

    SvarSlet
  9. Og Roses mor - samt Rose - er stadig glade for sangbogen. Og Roses storesøster er det iøvrigt også;-)

    SvarSlet
  10. Super lækkert, den er hermed downloadet :-)

    Knus Stella.

    SvarSlet
  11. Hej Jane..
    Hvor er den bare fin, den skal da helt sikkert printes ud. Du er simpelthen så dygtig..
    Er så vildt glad for de ting du har sendt til mig i pakkelegen..
    De kommer på bloggen nu..
    Kh Camilla
    se min nye give away
    http://celinas-verden.blogspot.com

    SvarSlet
  12. Hej Jane.
    Super dejlige sang hæfter. Tak fordi du vil del.:-) Den traktor sang der er i de første hæfte, på hvilken melodi synges den?

    SvarSlet
    Svar
    1. :-) Den synges på "Tordenskjold"!

      Slet
  13. Ej, altså - hvor er I søde! Og naturligvis vil jeg dele. Det er jo noget af det der gør det ekstra dejligt at lave det som jeg gør ... at kunne mærke glædes hos dem, det når ud til!
    Så 1000 tak for jeres altid dejlige modtagelse af mine ting!

    Ha' en helt igennem skøn onsdag aften, allesammen!

    Kram i massevis fra Jane

    SvarSlet
  14. Jane- jeg ELSKER dig og dine fantastiske kreationer.. Og glæder mig til, at printe denne ud.

    Mon ikke du skal lave en fødselsdage for mig til min niece??

    Kærligt Christins

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, søde Christina! Gætte på at du mener en fødselsdagsGAVE?!!! I så fald - naturligvis! :-)

      Slet
  15. Har lige lavet lidt reklame for din fine bog :-) Jakob er meget glad for den :)
    http://talestales.blogspot.com/

    SvarSlet

Tusind tak fordi du har tid og lyst til at lægge en kommentar! Det er bare SÅ dejligt med feedback!! :-)
Ha' en rigtig fantastisk dag!

Related Posts with Thumbnails