Short-cuts til mine sider:

14. jan. 2013

Mariehønen Evigglad - sangkuffert til dagplejebørnene.

Min julegave til dagplejebørnene var i år en sangkuffert med Mariehønen Evigglad. Jeg har før set noget lignende i børnehaven og på biblioteket, og syntes at det var en god måde at lege med musikken og historien på, som samtidig er nem at opbevare og også kan bruges i andre sammenhænge (både kuffert og dukker).


Kufferten er købt i Søstrene Grene, og derpå har jeg malet mariehønen med akrylmaling. Jeg har lamineret sangteksten, og syet små softies med Evigglad og Søren Snegl, samt et blad med knitre-effekt (2 stykker stof syet sammen med applikationssting omkring et stykke cellofan).

Jeg tænker at man sagtens kan lave noget tilsvarende til andre børnesange - eller måske lave en kuffert hvor indholdet kan skiftes ud efter årstid/tema/behov, så den passer til modtager(-gruppe). Det var et supersjovt projekt at lave, og jeg fornemmede at børnene blev glade for deres sangkuffert!


12 kommentarer:

  1. Ay, hvor er det en god ide. Laver du ikke sådan nogle til salg? Jeg ville ihvertfald gerne købe én. Knus heidi

    SvarSlet
  2. Det er sgu da dem du skal lave til Smuksak!!!!!

    SvarSlet
  3. Hvor er det da en fin idé! Fler af dem, sange er der nok af :-)

    SvarSlet
  4. Jeg stemmer også for Smuksak ;)
    Super idé Jane. Det er rigtig fint.

    SvarSlet
  5. Sikke en super ide.
    Det kan jeg godt forstå at børnene blev glade for :D

    SvarSlet
  6. Jeg har også en Evigglad sangkuffert til mine dagplejeunger - med Mariehøne og Snegl handskedukker blandt andet...og et rabarberblad - samt rasleæg og andet larmende, der kan lave regn- og tordenvejr :-) men din er godt nok noget kønnere end min. Super fed!!

    Kh

    SvarSlet
  7. ...og så tror jeg da at de skal ha sådan en kuffert hver, når jeg sender dem videre til børnehave. Tusind tak for ideen - og sig endelig til, hvis du laver dine dyr på bestilling...:-)

    SvarSlet
  8. Så fin den er .
    Jeg er også dagplejer oghar lavet en sang kuffert som vi bruger her i dagplejen. Deri har jeg lagt forskellige ting som så er hver sin sang. Ex. Et æble = æblemand. Ko = jens Petersens ko, osv.
    Så må hver af børnene vælge en figur og så synger vi den sang der passer til.
    Alle får lov at vælge. På den måde har jeg faktisk fået flere aktiv syngende børn, synes jeg. Så skifter jeg bare tingene ud ind imellem. Ex til jul med ting der relaterede til julesange

    SvarSlet
  9. Supersød kuffert - mariehønen evigglad er en af de sange, der er sunget rigtig meget sammen med mine børn, da de var små :D

    SvarSlet
  10. Endnu en god ide fra din hånd søde Jane
    Knus Signe

    SvarSlet

Tusind tak fordi du har tid og lyst til at lægge en kommentar! Det er bare SÅ dejligt med feedback!! :-)
Ha' en rigtig fantastisk dag!

Related Posts with Thumbnails